Contact, Garantie, Herroepingsrecht, Klachten & FAQ's

Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurd waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

 

Herroepingsrecht                           modelformulier herroeping downloaden

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag van aflevering
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons The Pepperfarm Sluis Hans Wiegelplein 5  4524AZ te Sluis via een ondubbelzinnige verklaring bv. schriftelijk per post aan ons adres of via e-mail naar [email protected] op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

UITZONDERINGEN:
 – Het herroepingsrecht is uitsluitend van toepassing op consumentenaankopen, zakelijke klanten kunnen hier geen gebruik van maken.

– Artikelen die verzegeld zijn zoals zakjes met kruiden en/of specerijen of thee worden niet teruggenomen als de verzegeling is verbroken.

Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u binnen 14 dagen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons The Pepperfarm Sluis Hans Wiegelplein 5  4524AZ te Sluis terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen te verstreken

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Het retouradres is:

The Pepperfarm Sluis
Hans Wiegelplein 5
4524AZ  Sluis
Nederland

 

 

Hoe werkt onze klachtenprocedure..

Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij kruiden-specerijen.nl, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

  1. Bij de kruiden-specerijen.nl ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. 
  2. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling. 
  3. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de kruiden-specerijen.nl dit kan door eerst een mail te sturen naar [email protected] met uw klacht of het formulier hier op de pagina te gebruiken.

    Indien de webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie.

    Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie."

  4. Een klacht schort de verplichtingen van kruiden-specerijen.nl niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft. 
  5. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de kruiden-specerijen.nl, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
1 Herroepen bestelling
1.1 Herroepingsrecht gebruiken

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag van aflevering
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons The Pepperfarm Sluis Hans Wiegelplein 5  4524AZ te Sluis via een ondubbelzinnige verklaring bv. schriftelijk per post aan ons adres of via e-mail naar [email protected] op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

UITZONDERINGEN:

 – Het herroepingsrecht is uitsluitend van toepassing op consumentenaankopen, zakelijke klanten kunnen hier geen gebruik van maken.

– Artikelen die verzegeld zijn zoals zakjes met kruiden en/of specerijen of thee worden niet teruggenomen als de verzegeling is verbroken.

Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u binnen 14 dagen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons The Pepperfarm Sluis Hans Wiegelplein 5  4524AZ te Sluis terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen te verstreken

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Het retouradres is:

The Pepperfarm Sluis
Hans Wiegelplein 5
4524AZ  Sluis
Nederland

1.2 Waar is het formulier voor herroeping

Wij hebben een standaard formulier voor herroeping. dat kunt u hier downloaden.

modelformulier herroeping

2 Bestellen
2.1 Hoe lang duurt het voordat bestelling verzonden wordt

Alles wat op voorraad is in onze webshop wordt indien bestelt op werkdagen voor 15.00 uur dezelfde dag nog aangeboden aan PostNL.

Enige uitzondering is dat bestellingen op vrijdag na 15.00 uur pas op maandag meegaan naar PostNL, gelieve hier rekening mee te houden.

Er is ook een mogelijkheid dat u uw bestelling op ons adres afhaalt, dit kan meestal al binnen 1 uur na het plaatsen van de bestelling, ook in het weekend.

2.2 Ophalen bestelling op ons adres

Bij het bestellen kunt u aangeven of wij moeten verzenden, bezorgen in gemeente Sluis of dat u deze bestelling zelf wilt afhalen op ons adres.

Als uw bestelling klaar staat om af te halen zullen wij u een bericht sturen.

Afhalen doe je op onderstaand adres.

 

Kruiden-Specerijen.nl / Love4tea
Hans Wiegelplein 5
4524AZ  Sluis

3 Voorraden
3.1 Hebben jullie alles op voorraad?

Alles wat op de website staat en op voorraad is kunt u toevoegen aan uw winkelmandje. Indien het artikel niet op voorraad is dan kunt u dit betreffende artikel niet toevoegen aan het winkelmandje. Verder zal er een verwachte datum van binnenkomst bij niet voorradige artikelen staan. Dit omdat we alles zelf importeren.

3.2 Wij willen graag grotere verpakkingen afnemen van kruiden-specerijen of thee, kan dat?

Dat is mogelijk. Maar voor afname grotere of afwijkende verpakkingen zoals per kilo verpakt dient u even contact met ons op te nemen, Wij kunnen u dan gelijk de prijs doorgeven en de betaalcondities.

Saldo cadeaubon controleren

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »